video budak biadap ludah penumpang bas dikecam

Baru-baru ini, sebuah video tersebar yang menunjukkan seorang kanak-kanak lelaki meludah penumpang di kerusi belakang dalam sebuah bas dikecam hebat oleh para netizen.

Walaupun masih kecil, perbuatan budak lelaki itu dianggap biadap malah tidak dihalang oleh ibu bapanya. 

Kami sediakan video tersebut yang ihsan Doraeloq:

TOLONG JAGA ADAB ANAK ANDA DEKAT PUBLIC, JANGAN SAMPAI MENYUSAHKAN ORANG LAIN.Ini kalau kena dekat aku, memang aku tampar mulut budak ni, dengan mak-mak dia aku tampar sekali. Eh bodoh, kalau tak tahu macam mana nak jaga anak tak payah buat anak. Ni sah jenis buat anak sebab tak tahan kawan-kawan selalu upload gambar dah ada nak, tu yang dia pun buat juga anak. Last-last anak jadi biadap, sebab dapat makpak jenis tak bagi perhatian langsung.

Sumber video: Facebook Doraeloq

Perbuatan budak lelaki itu memang salah… namun nama pun kanak-kanak, mungkin perbuatan itu pun dia anggap sedang bermain… Seharusnya ibu-bapa lah yang bertanggungjawab mengajar adab kepada anak masing-masing.  Pengajaran untuk kita semua…

Sumber berita: superkiram.blogspot.com


tags : , , , ,




Hakcipta iluminasi.com (2017)