maharaja express

Salah satu cara pengangkutan paling menarik dalam sejarah sudah tentunya kereta api.

Teknologi berkembang dengan kadar yang sangat pesat, dan dari arang batu atau kereta api berkuasa stim, kini kita dapat menikmati kereta api berkuasa elektrik di mana-mana bahagian dunia.

Tetapi ada beberapa kereta api di dunia yang jauh lebih mewah daripada kereta api elektrik yang ada sekarang.

iluminasi.com kongsikan 5 kereta api dengan tiket paling mahal di dunia.

5. Maharajas’ Express Luxury Train - RM15,730

maharajas express luxury train

Mahligai bergerak yang diberi nama Maharajas Express adalah kereta api mewah terbaik di India dan lebih dikenali sebagai "The Orient Express of the Orient"

Hiasan dalamannya cuba untuk meniru hari-hari keemasan Raj ketika Maharajas mengembara dengan kemewahan dan kegembiraan dalam kereta api mewah.

Ia adalah perjalanan tiga malam yang menyeronokkan, tetapi penumpang harus berhati-hati dengan beberapa bayaran tambahan tersembunyi seperti bayaran kamera dan video atau caj porter.

maharajas express luxury train 2

maharajas express luxury train3

Setiap kabin mempunyai TV LCD dan Wi-Fi agar perasaan kebosanan tidak dapat mengabadikan minda penumpangnya.

Kereta api epik ini meliputi hampir semua destinasi terkenal di India. Penerokaan dalam kenderaan mewah ini adalah impian setiap pelancong.

Harga untuk seorang bermula dari RM15,730.

4. Belmond Royal Scotsman - RM16,000

belmond royal scotsman 2

Perjalanan di atas Belmond Royal Scotsman adalah cara yang unik untuk melihat kawasan desa Scotland yang indah dalam suasana Downton Abbey.

Pelancong boleh memilih dari beberapa perjalanan pergi balik dari Edinburgh yang berlanjutan antara 2 dan 7 hari, tetapi pelayaran klasik yang ditawarkan adalah laluan 4 malam ke Dataran Tinggi Scotland.

belmond royal scotsman

Ia termasuk lawatan ke kilang penyulingan dan lawatan bersiar-siar ke istana-istana Scotland.

Musim luruh mungkin adalah masa terbaik sepanjang tahun untuk menikmati perjalanan ini. Jika anda berminat, tiket untuk seorang bagi perjalanan ini bermula dari RM16,000.

3. The Transcantabrico Gran Lujo - RM19,855

the transcantabrico gran lujo

Menyusuri perlahan-lahan di sepanjang pantai Atlantik Sepanyol selama 7 hari, Transcantabrico dirasakan lebih seperti sebuah hotel 5 bintang yang bergerak berbanding pengalaman menaiki kereta api.

Perjalanannya agak pendek, tempat bersiar-siar sangat luas tetapi apa yang akan anda ingini selepas itu adalah makanan yang mewah dan lazat seperti restoran terkemuka.

the transcantabrico gran lujo 2

the transcantabrico gran lujo 3

Bayangkan lawatan mewah ini melalui yang antara kawasan terbaik di utara Sepanyol di mana berhenti termasuk di muzium Guggenheim di Bilbao, gua prasejarah Altamira, Taman Negara Picos de Europa dan Katedral Santiago de Compostela.

Harga untuk seorang adalah RM19,855

2. Golden Chariot Train - RM20,900 

golden chariot train

Bagi mereka yang ingin melihat dunia dengan perspektif yang berbeza, tidak adalah yang lain lebih sesuai daripada Golden Chariot Train.

Hiasan dalamannya mempunyai struktur seperti kuil purba yang menakjubkan untuk dinikmati. Ia menawarkan banyak pakej pelancongan kereta api mewah termasuk banyak destinasi seperti Laut Arab.

golden chariot train 2

golden chariot train 3

Kabin berasingan untuk orang-orang sukakan cabaran dan bilik mandi peribadi adalah beberapa kemudahan mewah yang lain. Anda juga boleh menikmati urutan Ayurvedic dari spa.

Harga permulaan bagi seorang untuk satu perjalanan adalah RM20,900 sahaja.

1. The Golden Eagle - RM69,000

the golden eagle

Pengembara tegar mengatakan bahawa anda tidak pernah mengalami perjalanan kereta api yang sebenarnya sehingga anda telah menaiki Ekspres Trans-Siberia, dengan jadual perjalanan menakutkan yang merangkumi 8 zon waktu.

Ditubuhkan pada tahun 2007, kereta api ini menjadi sangat popular dalam masa yang singkat.

Golden Eagle menawarkan 3 jenis penginapan yang dinamakan penginapan Gold Class, penginapan Silver Class dan suite Imperial.

the golden eagle 2

the golden eagle 3

Anda akan mendapat katil bersaiz king untuk Imperial Suite dengan meja mewah dan lounge.

Anda boleh mengembara di kawasan paling popular di Rusia, Asia Tengah, Iran, dan Eropah Timur melalui Golden Eagle.

Bersama dengan masakan yang lazat, tempat makan juga dihiasi dengan baik dengan cermin dan kayu. 

Harga untuk seorang bermula dari RM69,000.



Hakcipta iluminasi.com (2017)