Oleh pada 28 Nov 2023 kategori

Kredit foto: Instagram Astro Gempak

      

Dalam pandangan Datuk Ramli MS, yang memegang peranan sebagai juri tetap dan pengarah muzik bagi All Stars Gegar Vaganza (ASGV) 2023, lagu-lagu yang dipentaskan oleh peserta pada suku akhir pertandingan merupakan cabaran yang besar.

Menurut Tok Ram, nama akrabnya itu, cabaran juga dapat dilihat melalui lagu-lagu pilihan peserta yang dikategorikannya sebagai 'lagu pertandingan'.

        

gegar vaganza 2023 32379

Peserta yang menempati kedudukan tiga teratas pada minggu kesepuluh. Kredit foto: Instagram Astro Gempak

       

"Pada malam itu, lagu-lagu yang dipilih sangat mencabar, termasuk lagu pilihan mereka sendiri, tugas yang mencabar mereka. Ini kerana lagu-lagu tersebut memiliki sifat 'lagu pertandingan'," ujarnya.

Memberi ulasan tentang penyingkiran Aliff Aziz, Ramli menyatakan bahawa penyanyi itu tidak terkecuali dalam cabaran lagu yang menguji keupayaannya. Pemilihan lagu oleh penyanyi Singapura itu, bagaimanapun, mengejutkannya.

         

all star gegar vaganza 41889

Kredit foto: Instagram Astro Gempak

       

"Berkenaan Aliff Aziz, tiada masalah, tetapi saya agak terkejut dia memilih lagu Cindai. Ia adalah satu cabaran yang sangat besar," katanya.

Mengenai jumlah markah yang tidak memberi kelebihan kepada penyanyi Sayang Sayang itu, Ramli mengatakan bahawa ini disebabkan oleh pesaingnya yang memberikan persembahan yang sangat hebat dan bertenaga.

"Apabila berbicara mengenai markah terendah Aliff, ini disebabkan oleh prestasi persembahan yang amat baik daripada peserta-peserta lain. Aliff kurang perform dan juga melakukan banyak kesalahan," jelasnya.

Dalam masa yang sama, Ramli merasakan ada sesuatu yang membebani Aliff semasa persembahan pada malam itu, kerana terlihat seperti ada yang tidak kena.

"Banyak kesalahan itu dah satu hal, selain itu saya dapati dia seolah-olah ada masalah. Macam ada sesuatu yang tak kena. Tapi saya tak pasti apa.

"Walau bagaimanapun, pertandingan tetap pertandingan. Pemarkahan diberikan berdasarkan apa yang anda layak dapat," ujarnya.

Di sebalik penyingkiran Aliff, Ramli turut menekankan bahawa ketiga-tiga juri menempatkan Aliff di tangga terbawah dalam kertas pemarkahan masing-masing.

"Atas tiga orang juri yang berikan markah terendah pada dia. Namun, markah yang dibuat oleh mereka (dua juri lain) tidak dipengaruhi oleh kritikan yang saya berikan," katanya.

Ramli memberikan kenyataan selepas konsert ASGV minggu kesepuluh tamat pada Ahad.

Minggu suku akhir ASGV menyaksikan Aliff menyampaikan lagu Cindai dan Gambus Jodoh yang terkenal daripada penyanyi asal, Dato Seri Siti Nurhaliza dan Tan Sri P. Ramlee, hanya berjaya mendapatkan keputusan markah 55.75%.

Persaingan turut diperhebatkan dengan kehadiran Naqiu (Boboy), Siti Nordiana, Hady Mirza (Singapura), Azharina Azhar, Liza Hanim, Jaclyn Victor, Nikki Palikat dan Tomok (New Boyz).

          

gegar vaganza 10 72250

Kredit foto: Instagram Astro Gempak

Di sebalik penyingkiran Aliff Aziz, atas 3 orang juri yang memberi penilaian yang paling rendah kepada penyanyi tersebut.

         

Baca: Ramli MS Beri Bayangan Terkini Jumlah Finalis Akhir All Stars Gegar Vaganza! Bukan 8? Bukan 7? Tapi..

Baca: Senarai Lagu Tugasan Konsert Separuh Akhir Gegar Vaganza 2023 All Stars Minggu 11 (Musim 10)

Baca: Keputusan Markah Peserta Konsert Minggu 10 (Suku Akhir) Gegar Vaganza 2023 All Stars (Musim 10)

Baca: Berapa Jumlah Finalis Akhir All Stars Gegar Vaganza 2023? Ramli MS Beri Hint!

Baca: Biodata Dan Latar Belakang Penyanyi Bad Indigo

Baca: Biodata Penyanyi Liza Hanim, Peserta Gegar Vaganza 2023 All Stars Musim 10 (GV10)

Baca: Cara Undi Peserta All Stars Gegar Vaganza 2023 Musim 10 (Konsert Mingguan Dan Akhir)

Baca: Senarai Lagu Tugasan Konsert Minggu 1 Gegar Vaganza 2023 All Stars (Musim 10)

Baca: Biodata Penyanyi Azharina Azhar, Peserta Gegar Vaganza 2023 All Stars Musim 10 (GV10)

Baca: Senarai Peserta, Calon Hot Seat Gegar Vaganza 2023 All Stars (Musim 10), Himpunan Juara!

Baca: Info Penuh Program All Stars Gegar Vaganza 2023 (Musim 10)

           

Kredit video: LIVE Gegar Vaganza 2023 Live + Minggu 10 (Suku Akhir)

        




Hakcipta iluminasi.com (2017)