tweetgemukgadisdikecam1

Dek kerana memuatnaik sebuah gambar dengan kapsyen 'Aduh gemuk' dan emoji tangisan, seorang gadis dikritik hebat oleh para netizen.

Pemilik nama Safiya Ezzati, mengemaskini tweet tersebut pada 1 April lalu tanpa menyangka ianya mendapat reaksi negatif dari orang ramai sehingga ada yang bertindak di luar batasan.

tweetgemukgadisdikecam2

tweetgemukgadisdikecam3

tweetgemukgadisdikecam4

Sehubungan dengan itu, Safiya nekad bertindak dengan memberi penjelasan bagi menjernihkan keadaan.

Ingat saya cakap saya gemuk sebab gedik-gedik ke? Berat saya memang naik 13kg dari yang sebelum ini. Faham tak sekarang yang saya tengah kecewa dengan diri sendiri? 

Sekarang ini, saya yang gemuk, orang lain yang ‘panas pungkoq’ dah kenapa? Saya kata pada diri saya sendiri pun orang lain yang ‘menggelupuq’ lebih macam tenuk kena tembak. 

tweetgemukgadisdikecam5

Saya tak kisah orang cakap saya gemuk sebab saya memang gemuk. Tapi kalau dah maki hamun, ini melampau lah. Saya ada kacau orang ke? 

Sebenarnya saya post gambar menyesal makan banyak sampai gemuk. Tapi tak tahu pula orang lain nampak saya kurus. Saya cakap saya gemuk, mereka marah. Saya peliklah. Orang lain nampak aku macam kurus ka weh? 

Sumber: Twitter @Safiyaezzati_

Walaubagaimanapun, terdapat segelintir pengguna laman Twitter yang memberikannya motivasi serta kata-kata semangat biarpun tidak mereka tidak mengenali antara satu sama lain.

Kredit foto: thereporter.my


tags : , , , ,




Hakcipta iluminasi.com (2017)