Oleh pada 11 Sep 2017 kategori

Boroi, buncit, bulat, gemuk, bantal, pouch bag, one pack dan pelbagai lagi istilah yang selalu dimainkan untuk orang yang mempunyai masalah perut buncit. Perut buncit merupakan satu hadiah istimewa disebabkan pengambilan makanan secara tidak terkawal dan mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat.

Perut buncit lazimnya mengandungi lemak di bahagian perut yang menjadi kembimbangan utama setiap orang. Ia bukan sahaja menjejaskan imej anda, malah ia juga akan meningkatkan risiko untuk terkena beberapa jenis penyakit.

wanita buncit hidu durian

gambar sekadar hiasan

Rata-rata ingin mengambil jalan mudah untuk menghilangkan lemak pada bahagian perut. Antara jalan mudah ialah dengan memakan produk atau supplement yang banyak berada dipasaran tetapi adakah produk yang dibeli tersebut mampu untuk menghilangkan lemak pada perut begitu sahaja? Kedengaran macam sesuatu yang mustahil. Kemungkinan ada produk yang betul-betul berkesan tetapi harganya agak mahal berbanding dengan teknik menghilangkan lemak secara semulajadi.

Ok! Di sini iluminasi akan berkongsi tips untuk anda semua bagaimana untuk menghilangkan buncit di bahagian perut atau istilah inggeris dikenali sebagai "belly fat". Apa yang paling penting adalah keazaman yang membara di jiwa menanti saat untuk tampak bergaya tanpa lagi rupa bentuk perut yang buncit. 

Kurangkan pengambilan GULA!

kurangkan gula sebab gemuk

Tidak dinafikan gula memang diperlukan dalam tubuh badan kita. Pengambilan gula yang berlebihan boleh menyebabkan risikonya untuk mengalami banyak masalah kesihatan. Oleh itu, ramai yang sudah mempunyai kesedaran dengan mengamalkan meminum minuman yang kurang manis atau kurang gula. Selain dapat mengurangkan masalah kegemukan, ia juga dapat mengurangkan risiko terhadap masalah sistem organ dalam badan dan dapat meningkatkan kualiti hidup.

Gula sebenarnya dapat menghasilkan tenaga tetapi jika mengambilnya secara berlebihan ia boleh menyebabkan faktor utama untuk membuatkan perut menjadi buncit. Gula tambahan merupakan gula yang ditambah dalam makanan dan minuman untuk memaniskannya tanpa menambah sebarang nutrisi dalam sesuatu kandungan dan akan melambatkan perut terasa kenyang. Mulai saat ini kurangkan gula dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman.

Minum jus lemon atau limau

minum air lemon untuk membakar lemak

Mulakan hari anda dengan jus lemon atau limau kerana ia adalah salah satu terapi yang terbaik untuk menghilangkan lemak dalam perut. Perahkankan beberapa jus lemon atau limau ke dalam segelas air suam tanpa campuran gula. Teruskan meminum minuman ini setiap pagi untuk meningkatkan metabolisme badan dan mengurangkan rasa penat. 

Kenapa anda digalakkan untuk minum jus lemon atau limau. Hal ini adalah untuk membuang sisa-sisa makanan di dalam perut dan juga asid yang tertinggal di dalam perut. Selain itu ia menjadi salah satu minuman detox yang berfungsi untuk nyahkan toksin dalam badan. Ia secara tidak langsung boleh menghilangkan perut buncit yang dihadapi itu. Jika anda tidak suka meminum jus ini disebabkan masam, boleh juga dicampur dengan buah-buahan seperti epal untuk menambah kemanisan secara semulajadi.

Minum banyak air putih 

minum air banyak kuruskan badan

Minum banyak air putih jika anda ingin menghilangkan buncit pada perut anda. Pastikan anda minum air putih yang mencukupi iaitu sekurang-kurangnya 2 liter setiap hari. Minum air putih dengan kerap dan mengikut sukatan masa yang ditetapkan juga boleh membantu anda untuk meningkatkan metabolisme dan mengeluarkan toksin dari badan anda. 

Minum air putih dalam kuantiti yang mencukupi juga boleh melancarkan fungsi organ hempedu dan melancarkan proses pembuangan air dari dalam badan. Pastikan anda meminum air putih dengan cukup kerana ia dapat membantu untuk mengempiskan perut anda.

Tambahkan bahan ini dalam masakan

bahan dapur untuk membuang lemak

Bahan masakan yang anda gunakan seperti bawang putih, asam gelugur, kulit kayu manis, halia  dan lada hitam adalah bagus untuk membuang lemak dalam perut. Bahan-bahan ini termasuk cili banyak memberi manfaat untuk kesihatan dan masalah berat badan. Bahan-bahan ini sebenarnya membantu untuk meningkatkan ketahanan insulin dan mengurangkan kadar gula dalam darah anda.

Bahan seperti asam gelugor banyak dijadikan produk untuk menguruskan badan. Jika anda mendapatkan bahan itu dengan sendiri dan menggunakannya secara semulajadi pasti ia dapat menjimatkan wang anda. 

Lakukan senaman kardio, Jangan malas!

melakukan senaman kardio untuk kurus

Melakukkan senaman adalah sangat penting, senaman kardio dapat membakar lemak dengan pantas dan dapat menghilangkan perut buncit. . Senaman kardio adalah senaman yang berupaya untuk meningkatkan denyutan nadi. Senaman kardio seperti contoh adalah berlari, joging, berjalan, berbasikal, menaiki tangga dan sebagainya. 


tags : , , , , , , ,




Hakcipta iluminasi.com (2017)